lotusblommaan

Alla inlägg under december 2010

Av Malin Barstad - 27 december 2010 12:54

Det blir ett litet snabb inlägg idag :)

Julen är nu över skönt är väl de med allt stök och bök :P

Gustav fick mykke klappar och han vart ju super nöjd över allting ..


Idag så blir de nog en sväng in på birsta tror jah ska kika efter lite små grejer plus att ja måste köpa påsar till blöjhinken luktar så mykke annars då man har en liten tös som man måste byta ofta på :)


Näe nu ska jag fixa till huvve så man inte ser ut som trollmor haha :)

Hejpa

Av Malin Barstad - 18 december 2010 17:01

Va ett tag sen nu jag skrev, men har haft lite fullt upp :)

Nu så har Gustav blivit storebror åt en liten Hailey , den 9 dec valde hon att komma ut kl 06,25 :) 3054 g 48 lång..

Så det är fullt upp på dagarna här hemma leka med gustav medans damen sover sen blöjbyte och matning så man ska försöka hinna med så mykke på den korta tid som är.. Sen är det så jobbigt nu ibland oxå när gubben far iväg och gör sitt och lämnar mej med ungarna själv under så pass lång tid som han kan vara borta ibland.. Visst jag måste ju vänja mej men det är lite jobbigt när jag har fått baby blues (=förlossnings depression) för er som inte vad det är. Så när hon från bvc kom hit på koll så märkte hon att de inte va bra med mej, så hon sa att jag måste ringa läkaren och få nå nya piller.. Men det är inte bara förlossnings depression som spökar i mej just nu det är mykke annat oxå som att gubben inte är spec hjälsam ibland med någon av barnen så då måste jag agera in och då känner jag mej som en dålig mamma för att min ork och tid inte riktig räcker till då jag fortfarande försöker lära känna lilla hailey om hennes rutiner mm.. Allt går inte som på rosor jämnt som många tror..


Och en sak till, visst jag sover dåligt på nätterna får knappt någon sömn fast jag har en underbar dotter som bara vaknar en gång och äter sen sover hon frams till tio elva tiden så sover jag dåligt iaf ligger och tänker för mykke tror jag :P Har rasat i vikt kanske lite för mykke haha väger nu bara 64 kg!! Magen är borta och låren börjar försvinna visst de är skönt att vara smal men inte för smal, jag har inge arsle heller och ´bara nå hårda kärlekshandtag haha :) Jag är nästan smalare nu än när jag gick på mariedal för typ 7 år sen , som mamma min sa nu får du inte gå ner nå mer i vikt malin! Dú måste äta! Du får inte få anorexia så du måste äta så du inte går ner nå mer ivikt!! Lika dant vissa vänner säger till mej sluta gå ner ivikt jag känner inte igen dej l'ngre! Bara för de såå måste jag gå och väga mej igen det är 2 dagar sen sist.. Va faaan nu har jag gått ner 2 kg till! Gud ge mej fet mat så jag går upp i vikt!!


Nog om det, Gustav växer så det knakar han låter lite lill gammal ibland när man pratar med han :) Men han är mammas största hjärta och kommer alltid att vara nog för att båda två är lika värda i mitt hjärta men gustav är alltid den som är först , hailey fattar inte så mykke med kärlek från mej och de men jag visar gustav lika mykke kärlek nu som jag alltid gjort ingen får mer elr mindre.. Han får vara med och byta blöja ge mamma en blöja elr tvättlapp nångång har han fått tvätta av lillasyster när han ha velat. Han har fått hållt i hon och gett henne mat ett X antal gånger nog för att de bara är typ 40 sek han sitter där men han ör nöjd för att få vara med och inte känna sej utan för.. Han går runt och tjatar om lillasyster ibland han ska titta på henne och gosa med hon, fast hon heter inte hailey enligt han.. Hon heter Agda ibland och hailey ibland det är hans tokiga faster som lurat i han agda så de snappade han upp väldigt snabbt haha :)


Nej nu orkar jag inte skriva nå mera

hörs en annan gång puss!

Av Malin Barstad - 3 december 2010 18:55

Ja det va ju ett tag sen jag skrev här men det har vare lite väl mycke runt om kring just nu..

Har flyttat nu till en bättre lägenhet så man slipper oroa sej över att de ska sitta en massa a-lagare och alkolister som sitter och dricker och super i trapphuset, inte det trevligaste kan jag lova! Plus en massa annat oxå som jag inte tänker ta upp här. Som jag sa det är lätt att skylla allting på andra än sej själv. Har fått hört de några gånger att de ska vara mitt fel men men gjort e gjort och mitt psyke orkar inte det spec inte just nu..

Sen stör jag mej på en annan sak oxå dem säger sej vara ens vänner, men dem finns aldrig där när man behöver dem utan en annan än ska alltid finnas tillhands när dem vill, och sånna vänner klarar jag mej utan! Sen ser dem bara bebisen i vänskapen att dem ska få snusa och allt vette faan .. Visst det är mysigt med smått när dem luktar så gott och man kan pyssla om dem och så men man kan ju inte bara se det i en vänskap att ens kompis är gravid åh nu ska jag bli "bästa" kompis med henne så jag får låna bebis och snusa sen.. Men ICKE sånna vänner kan lika bra stanna hemma, jag klara mej utan vänner om de ska vara så .. Inte för att jag se vad jag gör för fel i en vänskap eftersom dem flesta av mina "vänner" ser bara fel i min uppfostran på min son, för jag är ingen hönsmamma som springer och kolla vad min son gör hela tiden och daltar hit och dit bara för att dem gör de med sina barn.. Sen är de ju de krogen står väldigt högt i deras ögon oxå som de inte gör i mina ögon, visst de kan väl vara kul nångång i rättsällskap men inte annars..


Och ingen bebis ha vilja tittat ut än, falskt alarm ett X antal gånger *suck* men nu dem senaste dagarna har jag haft mer och mer regelbundna kraftiga förvärkar men idag har jag inte kännt av nånting har vare så jävla sköönt så jag har hunnit diska och tvätta och vikt tvätt och allt där till :)

Imorron så kommer mammsen hit och hjälper mej att få undan de sista som är kvar och hänga upp resten av tavlorna och det.. Då jag inte orkar allting själv så är hon snäll och ställer upp och hjälpa till tur jag har en sån snäll mamma :)


Sen häromdan så gick min "gammelmormor" bort alltså min pappas mormor så hon har fått vare min gammelmormor då min riktiga gammelmormor gick bort för 20 år sen.. Så hon somnade in lungt och stilla 86 år gammal, kändes väldigt tungt kan jag lova så till veckan är det begravning på torsdag .. Jag skiter om du är där Thomas jag vill inte kalla dej något annat än de, jag struntar i om det är din mormor men det är min gammelmormor så du kan inte hindra mej från att gå.. Jag går med dina bröder och mamma så väljer du att prata med mej så varsågod jag kan inte vända på klacken och gå bara för att du är där, jag har nog mera stake än det! Det är då mera stake än vad du har..


Näe nu ska jag ta mej en    och en kopp    och slappa lite framför teven innan min kärlek kommer hem från jobbet :)   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar ni mest?
 Den kalla vintern
 Den svala våren
 Den varma sommaren
 Den små kyliga hösten

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards