lotusblommaan

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Barstad - 19 september 2012 11:54

Fan va less jag börjar bli på den här förkylningen! 

Först va det Gustav som hade ögoninflammation och hög feber plus snorig ..

Sen vart de jag och Andreas men A har komme någorlunda lindrigt mot för mej, tung i bröstet snorar och hostar .. Men min förkylning är på väg över som tur är! Inne på de sista skedet nu känns det som och jobbigt  är det iaf :( ..

Sen Hailey först lite snorig bara sen kom allting ögoninflammation,snorig, ont i halsen och hostar så hon håll på att spy . Hailey har alltid vare ett litet "matvrak", men nu kan hon inte äta nånting p.ga halsen och då blir hon förbannad över det , men ska in på vc idag med hon så dem får lyssna på hennes lungor, för man kan nästan tro att hon har åkt på luftrörskattar men de piper bara lite vid utandning, så vi får hoppas på det bästa och hoppas att hon får nåt emot hostan , men ögoninflammationen verkar ge med sej lite så vi får se hur det går :) 


Gustav ha vare på koll hos tandläkaren på en koll och allting gick bra han öppnade munnen glatt som vanligt :) 

Så nu sitter han och mumsar yoghurt till lunch medans lill tösa sover :)

Jag ska passa på att dona lite innan vi ska åka på vc :)

Av Malin Barstad - 16 september 2012 22:05

Svar på kommentar - Man behöver inte vara modig för att kunna skriva, man måste få det ur sej annars så tynger man bara ner sej själv.. Man behöver inte skriva det öppet som jag gjorde , man kan skriva det nånstans där ingen annan kan läsa/se :) Elr prata med nån om det som du litar på t.ex :)



 


I watch you when you do not see, I want you to get close to me and take me.

I will not reject you if you would come close



Det är på väg åt rätt håll :P
Har tappat ca 4 cm i midjan
Kärlekshandtagen börjar minska
Fått en liten rumpa FINALLY!! :P


Snart kan jag känna mej nöjd med min kropp och kunna känna mej vacker och kunna titta i spegeln och känna wow vilken snygging ;)


Vikten är på väg åt rätt håll oxå stått still ett tag men de börjar röra sej neråt :)
ska ladda upp bilder nån dag här så ser man resultat hittills :)


Nä nog om detta tjat nu ska jag mysa ner mej i soffan :)

Av Malin Barstad - 16 september 2012 21:30

Del 2


Tänker inte gå in specifikt på detta inlägg för många som fattar ...


Det är många år sedan jag hörde dessa ord - Jag älskar inte dej längre 

Dem orden slet mej i stycken , jag visste inte vart jag hörde hemma inte vilken fot jag skulle stå på,

jag va så pass ung men jag förstod ändå.. Jag trodde du verkligen menade det du sa jag gjorde allt för att trotsa emot och få dej att bry dej om mej men inget hjälpte.. En bit av mej vart förlorad jag kände mej inte hel de bästa i mitt liv va borta och ville inte veta av mej .. Nåt år senare så kom du tillbaka in i mitt liv vi försökte arbeta upp de vi förlorat .. Du sa till mej att du aldrig menade dem orden . Allting va bra tills den dagen , jag såg dej vända ryggen emot mej du gick din väg jag ville bara springa ikapp dej men min styrka stannade mej och sa Malin du är stark nog visa det! .. 

Ända sedan den dagen så försvann de vi hade arbetat upp igen.. En bit av mej är förlorad , jag vet att du finns där men jag kan inte nå fram till dej .. 

Man gör sina egna val, man låter ingen annan göra valen åt en! 

Jag är stark nog att kunna stå emot men vissa dagar så går det inte , allting kommer som en våg över mej .. 

Jag blir svag , men för att kunna vara stark så måste man kunna visa sej svag. 

Jag älskar dej för den du va..   

Av Malin Barstad - 7 september 2012 21:16

Inte min dag idag, känns som att allt går emot mej vad jag än gör.. 
Känns som att jag gör fel vad jag än säger elr gör ..

Det är saker som ha tryckt mej länge och som bara skriker inom mej som vill ut , jag måste få säga det när ingen annan lyssnar . Jag pratar med mej själv på kvällarna (crazy?) Och försöker få svar på vad jag gör fel..

Jag kommer skriva massa saker här nu framöver mesta dels vad tynger mej dagligen som upprepas i mitt huvud som en skiva på repeat .. Jag måste få lätta mitt hjärta utan att få en massa på tryckningar och konstiga frågor , jag måste få ut saker för att kunna lätta mitt hjärta och sedan kunna "kasta bort det".. 

 

Del.1  
Kärleken mellan mej och min underbara sambo

 

Jag får inte det jag vill ha av min sambo tycker jag. Saknar någon som kramar mig o pratar med mig när han kommer hem och som håller om mig eller tar mig runt midjan eller helt enkelt ställer upp på att göra saker hemma utan att klaga. Som tar på sig ansvar och visar att han värderar mig. 

Som de är nu känns de inte som det. Det känns som om han är rastlös jämt. Han vill skruva, han vill ut med vänner mm. Det känns som om umgänget med mig bara rör sig om han ska få sex eller inte. Inte mysigt umgänge som LEDER till sex. De SKA leda till sex enligt honom typ.

Känner mig inte älskad och sedd av honom på de sätt jag behöver. Hur fan gör jag?

Det kan röra sig om subtila saker som att han står med ryggen åt mig när han röker. Inte svarar när jag talar om hur jag känner o liknande.

Han säger att jag överreagerar. Men jag vill bara bli sedd av honom. Bekräftad. 
När man ser hur andra har det typ på TV andra par så blir man så avundsjuk. Det är så främmande för mig hur bra många kommunicerar med varandra. 

Jag är ledsen o känner mig ensam ibland. Men de finns ingen som jag älskar så mycke som han   

 

Jag skiter fullständigt i vad säger och tycker om det här men jag och Andreas älskar varandra jätte mykke men jag måste få säga nånstans hur jag känner det emellan åt! När det inte finns ögon som kan se hur det är elr när det inte finns öron som kan lyssna så finns det alltid papper och penna som ser och lyssnar och kommer ihåg det ..

 

Del.2 Kommer i morron om nåt helt annat..

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar ni mest?
 Den kalla vintern
 Den svala våren
 Den varma sommaren
 Den små kyliga hösten

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards