lotusblommaan

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Ingen rubrik!

Av Malin Barstad - 17 januari 2011 12:00

Ett tag sen jag hade orken och tiiden att skriva här nu, men det blir så när man har två barn som man ska ta hand om :)


Förra veckan så jobbade hjärtat eftermiddag på sitt ordinarie skift på tunadal, och jag va själv hemma med barnen från runt två tiden på eftermiddagen till ett på natten.. Jag är van att vara själv hemma med båda barnen under några timmar då han ha smitit iväg för att göra nånting och sen så har han jobbat mykke extra oxå .. Så ingen panik från min sida att vara själv med barnen, veckan började bra fick in knicksen till slut vid läggning då Hailey alltid valde att antingen vara grinig elr ville vakna just när gustav skulle till och sova så han ville ju ha mamma för sej själv när han skulle sova.. Men till slut så fick jag till de att båda två fick mamma samtidigt vid läggdags och de slutade alltid med att båda somnade ungefär samtidigt brevid varandra med Gustav som höll om hailey dem ser så söt ut när dem sover tillsammans.. Viisst de har varit livat i stugan och mykke protester mot mamma att Hailey oxå måste ha uppmärksamhet, men han får vara med mej på allt när de gäller hailey hämta blöja,ge tutte,torka hönan vid blöjbyte ja allt sånt som gäller henne förutom på klädningen då kan han ge mej kläderna .. Så visst jag har varit heeeelt slut i knoppen knappt orkat med mej själv vissa dagar då Gustav ha vare som vildast och Hailey på världens grin humör, men jag har bara bitit i det sura äpplet och tänkt ja snart får jag sova, jag har fått två underbara barn som jag älskar så otroligt högt! Jag tänker bara på dem som väntat på lyckan och sedan vänder de med en klack spark, en tjej som jag läst på hennes blogg slutade allting i tårar , visst jag känner inte henne jag vet bara vem hon är.. Men jag lider med henne när jag läste vad som hänt det är nånting som inte ska behöva hända någon inte ens min värsta fiende. Jag tänder ett ljus för hennes son som aldrig fick se dagsljuset med sina ögon, just för att detta inte ska behöva hända!! Hennes blogg, tänd ett ljus för alla barn som inte fått sett dagens ljus!  http://mariahellqvist.bloggplatsen.se/ ....

Nog om det..

Sedan helgen så jobbade hjärtat extra i helgen oxå nog va det bara förmiddag så de va inte så långt pass ändå :) men Då märkte jag av det att Gustav verkligen saknade pappa så då gick de utöver lilla syster ist för att mamma inte kunde på engång.. Men det tar tid för barn att vänja sej att de bara är mamma ibland och då måste man dela med sej och ibland är det bara pappa .. Så under tiden det bara är mamma så måste man faktiskt lära sej att mamma räcker åt båda :) Men nu så börjar de gå bättre och bättre, som jag läste nånstans minns ej vart de va men de kan ta upp till 2 mån innan det äldre barnet riktigt ha accepterat att man måste dela med sej.. Men Gustav är så underbar med sin syster när jag städar så är han "barnvakt" låter elakt men han tar med sej en kudde och filt och lägger sej brevid henne framför teven när hon ligger i babysittern och ger henne tutten när hon är ledsen. Vistt han kan vara lite hård hänt ibland men väldigt sällan nu mera.. Jag är så glad ändå att Gustav är så pass självständig kan smita iväg och leka för själv ibland flera timmar utan att man märker av han, han behöver inte mej 24/7 utan han klarar sej mest själv, han säger till när han vill ha sällskap att leka, elr när han vill mysa.. Sen i onsdags tror jag de va så va mamma med syskon hit och åt tacos med mej, alltid trevligt med sällskap när gubben jobbar då när han ha ätit klart så går han på toa och låser in sej!! Men som tur va så kom han ut ganska snabbt igen efter jag sa åt han att han skulle ställa sej på pallen och låsa upp.. Så nu är låset borttaget tack för det!!. Sen på kvällen så ligger Hailey i sin babysitter och jag bäddar upp för natten då kommer gustav springandes och grinar till mej och jag frågar vad är det nu då? Då sa han jag klappa hailey på magen och då spydde hon på mej jag kunde inte göra nåt annat än att skratta för då hade hon fått upp liten uppstötning typ så han hade fått lite på fingret ooch han fick panik hehe världens goo unge alltså :) Näe nu måste jag gå och ta hand om tjuriga damen som är nog hungrig tror ja? Som tur är så är min lilla syster frida här idag så fort Hailey har somnat så ska jag lägga mej och sova en halvtimme VÄLBEHÖVLIGT kan jag lova! Så då får hon underhålla gustav en stund :) För jag har ju inte direkt sovit super bra då jag har hamnat i säng vid runt 1 tiden och kliva upp tidigt och gubben sover länge så jag har ju för de mesta fått gjort allting själv förutom nån timme på dan.. Näe nu är hon elak bäst att gå :P


Puss Hejpa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Barstad - 18 januari 2014 13:30

Ja nu så har snön landat , och kylan med :/ visst det är super mysigt med snö och allt sånt. Men det är ju den irriterande förkylningen som jag hatar som alltid kommer denna tid suck! Golvet ha dem lagt klart hemma så nu är det snyggt igen :) Var...

Av Malin Barstad - 3 december 2013 13:52

snart klar med flytten . smile

Av Malin Barstad - 25 november 2013 15:01

Ja då va det måndag igen.. Min förbannade infektion är nästan över och skönt är väl det! Så nu kan man ha sex igen iaf ;) Och packningen hemma är i full gång med att sortera och kasta en massa grejer men snart så är det klart ;) Mr Big - ...

Av Malin Barstad - 1 november 2013 22:10

kursiv text Men less! Inlägget som jag nyss skrev Försvann suck! Jag och A kom in på piercingar här om Dan då tydligen en av hans kompisar hade på de intima stället hmm. Jag har alltid varit anti mot de då jag varit rädd för smärtan så han ha ...

Av Malin Barstad - 1 november 2013 21:13

såAllting rullar på i vanlig ordning, och mycke börja kännas mycke bättre nu. Lägenhet är på G och allt känns bra! :) Gustav ha tappat två tänder oxå .. Och lilla tösen hon börjar pratar mer och mer :) Lite sen men de kommer :p Måste säga att ja...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar ni mest?
 Den kalla vintern
 Den svala våren
 Den varma sommaren
 Den små kyliga hösten

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards