lotusblommaan

Alla inlägg under januari 2011

Av Malin Barstad - 31 januari 2011 16:08

Ny vecka.. Tykkte förra veckan bara flög förbi kan ju alltid hoppas att denna gör det oxå bara de går vägen i morron så ska de gå faan gå faan gå bra fredag oxå :) Då ska jag och Linda vara karl fri om de går vägen :P

Igår gjordes de inte så mykke satt hos Linda nästan hela dagen och åt lite tårta som vart över sen gustav fyllde år :) Sen vart de hem en sväng sen tillbaka till timrå så vi hade en liten middagsdejt igår .. Så karlarna dem for ner till garaget en sväng och pysslade på lite med golfen, sen när dem väl kom tillbaka igen så va de bara hem och lägga barnen :) Så dagen bara flög bort igår, men trevligt va det..


Idag så for vi en sväng till timrå oxå för lite surr sen bar de hemöver för Andreas skulle börja jobba och jag så klart dumjävlen glömde bort att åka in på ica och köpa nå mat som jag och gustav skulle ha ätit idag men så vart de ju inte för tiden hanns inte med *suck* så de blir bara middag för gustav idag han får äta köttbullar och makaroner :) Då jag inte äter köttbullar längre och dessutom så har jag nästan inga makaroner så jag får bli utan mat idag för vi har inte handlat hem nån mat än.. Men men så är de ibland får leva på cola idag, för jag har ingen som kan ställa upp och sjussa mej på affären..


Hade fått en väldigt söt kommentar i mitt förra inlägg utav anonym så tack för den vem du än är den värmde mykke i mitt hjärta :)

Nej nu ska jag ta ett ryck och dammsuga lite kanske har ingen ro ikroppen måste f¨å bort hungern haha :)


   Karln han va ju snäll när han såg bilden, herregud snart så sticker alla ben ut i ansiktet på dej!


    

Mammas älsklingar!!   

Av Malin Barstad - 29 januari 2011 23:03

Ja idag så fyllde mammas älskling 3 år :)

Stoor killen mammas, han fick en blixten mqueen tårta utav momme och de va nog den bästa presenten han fick idag tror jag.. Han va så lycklig jag har nog inte sett han så lycklig hehe :) Men han fick mycke grejer och han vart super nöjd med allting och tur är väl det :P ..

Nu så sover båda barnen och jag sitter och tråkar som vanligt här hemma, andreas är nere i garaget och skruvar med golfen lådan rasade på den så han vart tvungen att byta den. Ganska förståeligt inte så roligt att köra med en bil som 5:an lagt av på och rasslar som satan när man släpper kopplingen näe då vart de byta låda.. Så han vet man inte när han kommer hem, har fått väldigt många kommentarer idag

Äter du inget? Du måste ju ha sluta ätit!

Va fan har du gjort? Du är så smal, nånting måste du ju göra.. Och en massa snea blickar ?

Precis som att jag mår super skit dåligt elr nåt att de är därför jag går ner ivikt att de är mitt förhållande som gör det. Jag fick den känslan, men folk vet inte hur vårat förhållande är förutom dem som känner oss och verkligen vet hur det är.. Så jag fattar inte vad dem tänker med?

Det är så här att när jag är gravid så går inte jag upp ivikt som man brukar göra haha utan jag går ner i vikt typ går upp 2 kg sen två veckor senare går ja ner 4 kg så va jag med gustav oxå.. Jag äter skit dåligt de vet jag, sen stressar jag väldigt mykke inom mej vet ej varför men de ha blive så på senare år .. Jag tänker för mykke och har svårt för att riktigt slappna av.. Humörsvängingar som heter duga!! Visst jag har tappat runt 15 kg på 1,5 år ungefär, men jag mår fort någorlunda bra för det.. Men det är nog mykke de att jag saknar någon i mitt liv som fanns där förut, min stötte pelare.. Men det är en annan historia.. Saknar alla mina gamla vänner oerhört mykke vet ej vad som gick fel. Det är så mykke som rör sej runt i min hjärna dygnet runt och jag kan inte släppa ut de heller då jag inte har nån att prata med om det..  Dem senaste 3 mån så tykker jag att jag har fått negativa blickar av alla :S ..


Och jag har färgat mitt hår ljusbrunt och jag är faan inte nöjd trivs inte i ljust hår har jag märkt, igår va jag halft platina blond och kände mej som världens fjortis tänkte ljusbrunt då? Näe jag trivs inte de ser grått ut! Jävla gammnucka tänker nog karln min när han ser på mej med min hår färg haha :) Vad vet jah? :P

Hailey hon bara skrattar och är allmänt nöjd på dagarna spec när brorsan är som vildast och lever om, då sover hon som bääst .. Börja nästan fundera på om hon inte kan somna om inte gustav lever om de verkar nästan som så hehe :)

Hon blir bara tjockare och tjockare tykker jah hehe, hon halft rullar runt när man lägger henne på mage :) Tiden går för fort snart så är dem ute och raggar tjejer/killar huga dem kan få vara små för alltid! (Nästan hehe)


Bjuder på några gamla bilder och nån ny :P


           Mammas <3      


   --> Huvva va då feeeet???


   

Vem har sagt att man måste vara normal på kort? ;)


Nej nu slår jag mej ner i soffan en stund tykker de är lite halvkymigt när de ska blåsa så in i helvete ute, låter nästan som att fönstrena ska komma in haha :)

Av Malin Barstad - 28 januari 2011 09:57

Gårdagen vart inte som den tänkt iaf olyckan va framme som jag väntat på länge .. Gustav är en liten vilde bill :P

Sedan går jag in i köket här en smäll och sen hör jag Gustav grina jag ropar och frågar om det gick bra och vad han gjorde , fick inget svar .. Sen kommer han in springandes i köket alldeles blodig hela han och början till att bli blå i ansiktet då han slutade andas utav panik.. När jag väl fått han lugn så tittar jag på han så har en stoort hål i pannan! Då har han ramlat så pass hårt in i vardagsrumsbordet på kanten att de gick hål.. Ringer in och ingen ambulans skickar dem då det inte är akut.. Tok ringer Andreas som är på jobbet inget svar , försöker ringa nästan alla jag känner om fråga om dem kan sjussa mej och pojken till läkaren och ingen som har tid.. Tiden går och får fort inget svar när jag ringer Andreas, går in på facebook och kollar om de finns nån som kan sjussa då skriver Malin behöver du hjälp? Precis då när hon erbjuder sej att sjussa så svarar Andreas efter tjugo mins ringnings försök! Väl inne hos läkaren så tittar hon och säger ja det är ganska stort så vi kanske måste sy. Hon hämtar en annan läkare som kommer och tittar, han säger näe han är för liten vi kommer aldrig få han att sitta still medans vi syr så vi limmar.. Jag fick ligga på britsen med Gustav på mej och blå hålla han, han sliter sej så andreas får rycka in och hjälpa mej att hålla fast han.. Sen så va allting klart när dem limmat och tejpat, men han va i chock tillstånd nästan två timmar efteråt.. Men sen vart de speed på han haha medans jag pratade med netta i telefon så undra hon ha han verkligen slage hål i panna? De låter inte som så på han när han går han haha :) Och verkigen han lalla på och levde om som inget hade hänt hehe :)


Idag så blir de en tripp till affären måste handla grejer tills i morron då de kommer folk och ska äta tårta :D För mammas stooor pojke fyller 3 år :)


Bjuder på nån bild varning för känsliga!


  


  

 Innan vi kom till läkaren så hade han dubbelt så mykke blod på sej, inklusive mej..

Av Malin Barstad - 27 januari 2011 14:27

Alltså har folk problem elr??

Jävligt tydligt de verkar de som!!

Bara idag så fick jag en fråga ja jag hörde att du fått en dotter grattis de är väl skönt att äntligen fått en tjej?

VA? Jag skiter väl i vad det är för jävla kön på mitt barn huvudsaken är att det är friskt!

Sen va det nån dum jävel som skrev om du lider så i ditt förhållande varför gör du inget åt det?

Vem har sagt att jag lider? Finns det nåt förhållande som dansar på rosor då?

Tror inte det, jag och andreas har varit tillsammans i 8 år nu i september..

Vi har våra bra och dåliga dagar men hallå?? Det som inte tar död på en gör en starkare elr? Men inte enligt den människan som har skrivit de, vi har barn tillsammans man gör väl vad man kan? Och ska du antyda på de jag skrev om fasad? Men vad vet du om att det är mitt förhållande jag skriver om då?

Andreas jobbar två veckor standard sen är han ledig en vecka så man blir faktiskt irriterad på varandra när man kliver varandra på hälarna så det är skönt att komma ifrån varandra ibland! .. Men gud jag lägger ner allt jävla bloggande snart för folk har ju allvarligt stora problem här i världen märker jag! Gud jag är så elak så jag kokar! Folk som snackar skit, kränker ner va faan!


Dra åt helvete med er för fan!

Av Malin Barstad - 26 januari 2011 19:50

Dagen: Har inte hänt så mykke idag klippte huvve och tog bort de där förbannade tomte skägget Andreas sen bar de ut till alnö en sväng :) Sen for Andreas och jobba vid kvart över ett så jag har vare ensam sedan dess (ganska skönt :P ) ..  Jag åt middag idag woohoo och det är väldigt ovanligt när det gäller mej när jag är själv hemma.. :) 

På fredag så åker andreas ner till hudik en sväng på eftermiddagen så jag och barnen blir hemma då jag inte har nån barnvakt så kan inte följa med..

Snart så fyller mammas stor pojke 3 år :)   


En fasad kan se vacker och lycklig ut på utsidan men förjävlig på insidan..

 

Nu ska jag lägga ifrån mej datorn och tråka ner mej i soffan en stund :)

Av Malin Barstad - 25 januari 2011 17:35

I många år har jag sagt att tänk om va en st 34 i kläder igen fan va lycklig man skulle vara.. Smal och smäck, jo visst! Va in på birsta idag med lilla syster för att kolla efter ny jacka åt mej själv då alla mina jackor jag har är typ st 40 och uppåt såg ju ut som ett tält i dem jackorna.. Väl inne på birsta så stöter vi Sara mfl :) Går in på hennes checkar på rean hittar en snygg jacka i st 34 endast den kvar för 150 kr.. Jag tänker aldrig att jag får på mej den jag är för fet för de, Frida säger pröva den! Jo visst men du ska få se säger jah, Ja hör och hämna jag kunde ha st 34!! Och den satt alldeles perfekt, men då känner jag de att är jag nå lyckligare för att jag har storlek 34? Nopee.. Sen så har vi inte gjort så mykke mera idag.. Gustav sitter i sängen och myser framför en film och Hailey hon små gnäller i sängen och vill komma upp men icke sa nicke säger mamma.. Jag har inte tid för jag ska laga mat (hon är inte arg så då får hon ligga kvar = dum mamma?).. Näe nu ska jag börja med maten :)


Puss

Av Malin Barstad - 24 januari 2011 23:19

Slänger in ett snabb inlägg har inte så mykke annat för mej just nu, ungarna sover. Den ena han snarkar lite smått och den andra de låter faaan som hon ligger och stönar i sängen haha! :)

Själv så skullee jag ha hoppat in i en dusch för länge sen men de har inte blivit av än haha :P Ovanligt när de gäller mej då fastnar alltid nånstans, imorron så blir de nog en liten tripp till birsta måste handla hem kaffe och grejer de tog slut förut så de är ett måste här hemma.. Sedan ska jag kika på lite andra grejer oxå :P .. Näe nu börjar huvudvärken igen, en rök på det här kanske :)


Puuuuss

Av Malin Barstad - 24 januari 2011 16:36

Ja då va det måndag igen, ny vecka :)

Helgen som va tänker jag inte skriva om för de är för avundsjuka runt ikring här så jag tänker inte yttra mej, de ända jag kan säga att jag har haft trevligt och kvällen/natten hade kunna blive roligare men då sa min rygg ifrån (har haft ont i ryggen nu i lite mer en veckas tid).. Men nu har de äntligen släppt då jag kastade min älsklings bh, så när jag bytte bh så vart de huuur mykke bättre på engång nästan :) Denna vecka vette fan vad man ska göra, Andreas ska köra eftermiddag åt ferm imorron tills på torsdag så då blev man ensam från eftermiddagen tills sent in på kvällen. Skönt men ENSAMNT! Så då vet jag vad mina middagar kommer bestå av ett glas cola.. För er som inte vet så älskar jag att laga mat, men när andreas inte är hemma och är & jobba så lagar jag bara mat åt gustav och sitter och håller han sällskap medans han äter för de går oftast så fort för han att äta jämnfört med en annan haha :) Så då äter inte jag någonting på hela dagarna för jag hatar verkligen att äta själv, för ska jag laga nån mat som jag tykker om som tar lite längre tid än makaroner och köttbullar typ så lagar jag mat för tio typ? Jag hade tänkt göra en wokgryta i morron med antingen fläskfile elr kycklingfile men det är ju ingen mening när man inte har nå mat sällskap.. Så är de nån som har tråkigt nu iveckan så är det bara att komma förbi :D .. Nog om det.. Sitter i soffan med datorn just nu och letar efter något att titta på men de är ju som vanligt finns inget, och Andreas och Gustav ha tagit sej en liten tripp så dem är inte hemma förns runt 7-8 tiden så de blir nog ingen middag förns han kommer hem orkar inte laga åt mej själv bara.. Ungarna dem växer så det knakar nu väger Hailey 4492 sist vi va på koll så hon kommer snart bli en knubbis :) Och Gustav han lägger inte på sej så mykke för med hans energi så springer han bort allt fett haha men han drar iväg nå jävulst på längden ist .. Funderar på om jag ska ta en till tripp lilla systers garderob fick en massa jeans av henne för ett tag sen men dem flesta va lite stor och vissa va perfekt så jag ska nog sno lite tröjor av henne oxå som hon inte använder för just nu har jag inte mykke kläder haha :)


   68 kg


     62 kg


   Nån som vill ha min äckliga daller mage? :)


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar ni mest?
 Den kalla vintern
 Den svala våren
 Den varma sommaren
 Den små kyliga hösten

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards