lotusblommaan

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Malin Barstad - 15 februari 2011 20:18

Dagen har varit ganska lugn, suttit hemma och dega mest :) Gustav har varit på dagis och fått lekt av sej lite , skönt för mamma och ta det lite lugnt oxå :) ..

Som jag sa till Andreas i morse idag är den första dagen på mitt nya liv.. Inge mera dysterheter ska få krypa längs ryggraden på mej, inget ska få mej vilja sitta hemma hela dagarna och bara knipa käft.. I nästan ett år så har jag knappt pratat med någon, bara pratat med mej själv framför spegeln nästan.. Jag har kännt de säger jag något så blir de fel jag vågar inte prata! Jag har inte kunna vare social då jag har varit som inlåst nästan .. Andreas har fört min talan han valde att föra min talan och med de så hamnade jag ännu längre ner i mitt självförtroende!! Men det va då! Det är skärpning nu, jag orkar inte med mitt eget beetende jag ska bli som jag va förr!.. Jag saknar Mariedals tiden så inåt norden, då man hade nån att vända sej till jämnt då man mådde någorlunda "bra" .. Jag kan med handen på hjärtat säga att sist jag mådde bra va för lite mera än 3 år sedan sedan så har de mest bara gått utför.. Men nu så börjar den gamla Malin gräva sej fram igen :) .. Jag har börjat tagit kontakt med några gamla vänner och glad är jag för det! Men de finns nån person av mina "gamla vänner" som jag inte vågat tagit kontakt med då jag har blivit nekad förut.. Jag vill skicka iväg ett sms och bara fråga vad han gör men min hjärna stoppar mina fingrar från att skicka! Jag vet att de kanske låter löjligt men så är det jag vill ta kontakt men jag klarar inte av att skicka iväg smset.. Jag har accepterat den jag är nu och arbetar mej framåt, men det finns många som inte kan acceptera den jag är verkligen är! Den galna Malin som kan skämta om sex är inte rädd för vad hon säger.. Men det är fel enligt många, dem kan inte acceptera när jag är mej själv och skämtar om saker och ting..

T.om Andreas har märkt skillnad på mej idag, jag pratade utan att den andra började prata utan jag tog steget och började prata.. Andreas som är så van och föra min talan och tala med alla och tränga mej utanför.. Nej jag pratade! Andreas fick inte en syl i vädret tror nästan han vart sur haha :) Mykket som ändrats idag, mitt liv och mitt självförtroende stegas uppåt och jag har blivit långhårig! Haha tro det elr ej det är inte nå jävla löshår som man tar i och ur när man vill utan det är riktigtlöshår som verkligen sitter fast i mitt eget hår, och de sitter som berg! Har försökt klippt till de men fick till de någorlunda men lite små justeringar kvar :P Jag skulle nästan haft en kamera med mej när andreas såg mej första gången efter jag satt ihåret.. Tror nästan hakan va nere mellan benen på han haha .. Nej nej ut med gamla och in med nya :) Elr hur man nu säger .. Har suttit och fundera på om jag ska börja jobba 50% även fast jag är mammaledig så jag tar ut 50% mamma ledighet och 50% Jobba så andreas får vara hemma medans jag jobbar :) Har stoooor fundering på det är dö le på att bara sitta hemma! Jag vill UT! & träffa folk skapa nya band och allt sånt..

Men klaga på bäst faan ni vill orkar inte lyssna längre..


    


Nej nu ska jag slööa lite :)

Hejpa Puss!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken årstid föredrar ni mest?
 Den kalla vintern
 Den svala våren
 Den varma sommaren
 Den små kyliga hösten

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards